piątek, 28 listopada 2008

Postanowiłem dodać kilka linków do ciekawych blogów związanych z fotografią na które ostatnio się natknąłem. Dodaję, bo chcę na nie zaglądać... bo trochę zazdroszczę. Moje fotograficzne hobby chyba nigdy nie wyszło poza ramy pstrykania zdjęć "przy okazji". Moja techniczna głowa przy próbie skomponowania kadru podsyła mi tysiące zapamiętanych zasad - "Kadr prosto!", "Mocny punkt!", "Złoty podział!". A potem patrzę na odbitkę i zastanawiam się po jakiego diabła tyle się zastanawiałem nad ustawieniem, skoro wszystko się i tak wali na lewo, a na dodatek nie zauważyłem, że na dole w kadr włazi mi coś, czego nijak na zdjęciu mieć nie chcę. I weź tu rób zdjęcia z taką głową.

Przeglądam sobie czasem plfoto. Jednak z coraz mniejszą przyjemnością. Robiłem to jeszcze przed erą cyfrówek i było tam całkiem sporo niezłych (przynajmniej moim zdaniem) zdjęć. Teraz jest zalew fotek pstrykniętych ot tak sobie. Kiedyś trzeba było skanować film, teraz wystarczy podpiąć się kabelkiem do komputera i pirackim fotoszopem zrobić czarno-białą fotkę z udawanym filtrem czerwonym. I sto widoczków w portfolio ma dramatycznie wyglądające niebo. Jedno, dwa, może nawet pięć zdjęć byłoby ok, ale chyba nikt nie jest w stanie przejrzeć setki niewiele się od siebie różniących zdjęć. A jednak tam zaglądam... Zawsze można trafić na naprawdę fajne zdjęcie

I tak sobie pstrykam fotki mojej Kulce, naszemu misiowi i czemu się tam jeszcze czasem uda. I fajnie jest po paru latach wyciągnąć taką fotkę z szuflady. Po pewnym czasie nabiera się dystansu, który pozwala cieplej na nią spojrzeć, nawet jak nie jest doskonała.

Brak komentarzy: